11 مکانِ کمتر شناخته شده در شمال ایران برای سفر
نوشته شده توسط : hsi

 

جاهای دیدنی شمال:
1. جنگل مه آلود پاسند

,جاهای دیدنی گیلان,مازندران

از جاهای دیدنی شمال میتوان به جنگل مه آلود پاسند اشاره کرد

 

مناطق مه گرفته همیشه پر از رمز و راز بوده و به دلیل اینکه چشم های ما در مه به خوبی قادر به تشخیص اشیا نیست، می تواند بسیار ترسناک باشد. اگر قصد سفر به جنگل های شمال و مازندران را دارید و به دنبال مکان های مرموز و جاذبه های ترسناک اطراف تهران هستید، سری به شهرستان بهشهر بزنید. جنگل پاسند یکی از نقاط دست نخورده و بکر شمال ایران است. روستای زیبای پاسند و منطقه زیبای پاسند رز درست سه کیلومتر در شرق در سمت راست اتوبان در جوار رودخانه پاسند با تابلوی بزرگ خود نمایی می کند.


2. ییلاق اولسبلنگاه ماسال

,جاهای دیدنی گیلان,مازندران

ییلاق اولسبلنگاه ماسال از جاهای دیدنی گیلان می باشد

 
اولسبلنگاه یکی از جاهای دیدنی ماسال می باشد. اولسبلنگاه نامی تالشی ست و از دو بخش اولَس و بِلَنگاه تشکیل شده. اولس به معنی درخت مَمرَز و بِلَنگاه به معنی مکان مرتفع است. اولسبلنگاه یعنی جایگاه رویش درخت ممرز. اولسبلنگاه، روستایی بر فراز شهر ماسال در غرب گیلان است، جایی که مردم ماسال آنرا برای ییلاق خود انتخاب نموده اند و هر بهار و تابستان کوچ خود را از شهر، به اینجا می آورند. ییلاق دلفریب اولسبلنگاه، در ارتفاع هزار و 489 متری از سطح دریا، شکل قدیمی خود را حفظ نموده است و در هجوم امروزه سنگ ها و سیمان ها به خانه های روستایی، هنوز با خانه های چوبی و تخته ای و سقف های رنگارنگ دلبری می کند.

با سفر به این مکان بکر و دیدنی می توانید از روزمرگی رها شوید و غرق شوید در سبزِی جاده و روستا و بر فراز ابرها بروید. روستای اولسبلنگاه برای هم نشيني اش با ابرها معروف شده است. امکان شب مانی در خانه چوبین گرم و روستایی و هم صحبتی و همراهی هر چند کوتاه با روستاییان باصفای ییلاق اولسبلنگاه بر لذت این روستاگردی می افزاید.

 

آدرس: گیلان - ماسال‎ در فاصله حدود ۲۵ کیلومتری شمال غرب این شهرستان و در ارتفاعات کوه های تالش


3. منطقه ییلاقی دشت النزه

 جاهای دیدنی گیلان,مازندران

 منطقه ییلاقی دشت النزه

 

 منطقه ییلاقی دشت آلنزه، منطقه ای طبیعی و سرسبز و خرم است که اطرف آنرا کوه های زیبا و سرسبز محاصره نموده است. در در برابر این دشت زیبا بنای تاریخی امامزاده ابراهیم النزه واقع شده است و درخت تنومند ۲۰۰ ساله که عمر بالای این منطقه را نشان می دهد. به این درخت، نخ های رنگی، پارچه سبز رنگ و تکه سفال آویزان شده که نوعی نذر شمرده می شود.

اهالی ییلاق دشت النزه بومی هستند و بصورت آبا و اجدادی در این منطقه زندگی می کنند. خانه های ییلاق دشت النزه از تخته و چوب ساخته شده و سقف آنها بصورت شیروانی و با تخته های چوبی پوشیده شده است. زندگی در دشت النزه هنوز به صورت سنتی خود پیش می رود. صدای رمه های گوسفندان، گله های اسب های وحشی و حضور گاو و گاومیش ها در کنار انسانها یادآور پیوند دیرین آدمی با طبیعت است.

درصورتی که تصمیم اقامت شبانه در این منطقه را داشته باشید، میتوانید از مردم محلی خانه های چوبی را اجاره نموده و شبی رویایی را در این طبیعت بکر و تماشایی بگذرانید.

آدرس: گیلان، ماسال، شاندرمن


4. تالاب کیاکلایه

جاهای دیدنی گیلان,مازندران

تالاب کیاکلایه

 

تالاب کیاکلایه یکی از غنی ترین تالاب های گیلان از لحاظ تنوع گونه های حیاتی است. منظره های زیبایی که گیاهان در اطراف این تالاب به وجود آورده اند بسیار چشم نواز است. اما اگر بی توجهی مسئولین به این تالاب همچنان ادامه داشته باشد، به زودی این تالاب زیبا ار دست خواهد رفت.

 

این تالاب از پتانسیل های اكوتوریستی شهر لنگرود است كه در شرایط پایكوهی با ظرفیت بالای گردشگری در مسیر جاده ترانزیت شمال قرارگرفته است.

مساحت این تالاب حدود 300 هكتار بوده از یك طرف به شهر لنگرود و محور ترانزیتی رامسر - رشت و از سه طرف دیگر به شالیزارها و در فاصله اندكی با كوهپایه ها و با چشم اندازی زیبا قرار گرفته است.

 

آدرس: گیلان، لنگرود  




:: بازدید از این مطلب : 80
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 18 بهمن 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: